Perhonjokilaakson RHY SEURAKIRJE 1/2024

24.2.2024

PERHONJOKILAAKSON RIISTANHOITOYHDISTYKSEN TOIMINTAA JA PÄÄTÖKSIÄ

Hallitus
Vuosikokous pidettiin 1.2.2024 ja yhdistyksen puheenjohtajaksi kaudelle 2024-2027 valittiin Marko Rahkonen.
Muut hallituksen jäsenet Pekka Viisteensaari, Matti Vatka, Aleksi Tuominiemi, Meea Tuominiemi, Juha Sarkki, Toni Peltoniemi, Ari Päivärinta ja Timo Kaustinen (maanomistajien edustaja)

Koulutusta
SRVA-toiminnan perusteet 5.3.2024 klo 18-20 Hotelli Kaustinen auditorio.
Käydään läpi SRVA-toiminnan perusteet ja keskustellaan SRVA-tilanteen hoitamisesta käytännön tasolla. Mukaan voivat tulla kaikki  SRVA-toiminnasta kiinnostuneet metsästäjät/jäljestävän koiran omistajat.
Tilaisuuden alussa kahvitarjoilu. Ilmoita osallistumisesi 1.3. mennessä, niin tiedämme varata riittävästi kahvia.
Lisätietoja ja ilmoittautumiset: perhonjokilaakso@rhy.riista.fi tai WA 0405479308.
Jaossa SRVA-toimijan huomioliivejä.

Koulutus yhteistyössä Riistakeskuksen kanssa ja ilmoittautumisia tullut jo naapuriyhdistyksistäkin.
Laittakaa tietoa omissa seuroissa toiminnasta kiinnostuneille, mukaan voi tulla kokeneet ja uudet toimijat.

Koulutusta
Ampumakokeen vastaanottajat, metsästäjätutkinnon vastaanottajat, metsästyksen valvojat
Näistä tehtävistä kiinnostuneet voi ottaa yhteyttä toiminnanohjaajaan.
Uusille ampumakokeen vastaanottajille on tulossa live-koulutusta lähialueella.
Vanhat joiden toimikausi on päättymässä 31.7.2024 ovat saaneet asiasta tietoa ja ohjeen sähköisen kertauskoulutuksen suorittamiseen.
Rhy tekee esitykset em. tehtäviin nimitettävistä heinäkuun aikana.

"Sarvipalsta"
Perhonjokilaakso-lehden seuratoimintapalstalla ilmoittelu muuttui vuoden vaihteessa. Hallitus keskusteli jatkosta ja on päättänyt lopettaa metsästysseurojen ilmoittelun maksamisen.
Rhy jatkaa palstalla omaa tiedotusta ja maksaa vain omat ilmoitukset.

Nuorisotoiminta, kouluyhteistyö
Rhy tulee kehittämään toimintaa nuorille ja kouluille yhteistyössä metsästäjien ja seurojen kanssa.
Entiseen tapaan yhteistyönä totetutettu koulupäivä voidaan ostaa seuralta 250 eur/pv. Rhy hankkii päivän aiheeseen liittyviä tarvikkeita, retkieväät ja mahdollisesti vielä autokuljetuksen maastoon/metsästysmajalle.
Koulu- ja eskarivierailut ovat myös hyviä tapahtumia. Näiden tekijöille on myös sovittu korvaus, joka voidaan myös maksaa seuralle.
Miettikää mitä tapahtumia voidaan järjestää vielä kevään aikana ja ottakaa yhteyttä toiminnanohjaajaan käytännön järjestelyjen sopimiseksi.
Eräkerhot kaipaavat vetäjiä !!

Riistakolmioiden kannustinraha jatkuu
Lasketuista kolmioista talvella max. 3 x 20 eur ja kesällä max. 9 x 20 eur.
Kolmiolaskennan etusivusta kopio toiminnanohjaajalle.

Seurojen tilojen käyttö
Rhy pyrkii järjestämään kokouksia ja tapahtumia seurojen tiloissa. Metsästysmajoja on erilaisilla lämpöeristyksillä ja varustuksilla, joten kierrätys tapahtuu tilaisuuden ja tarpeen mukaan.
Vuokraa maksamme 50 eur / krt (pv). Tämä on hyvä tapa tutustua alueen seuroihin ja vuokran muodossa maksaa pieni tuki tilojen käytöstä.

Stipendipuukot 9-luokkalaisille
Rhy huomioi keväällä koulujen päättymisen yhteydessä 9-luokkalaisia nuoria alueen kaikilla kouluilla.
Valinta tehdään yheteistyössä koulujen kanssa, kriteerinä vähintään metsäsyskortti ja 1-2 puukkoa / koulu.

Ampumakokeet
Ampumakokeet, toukokuussa 1 ampumakoe ja sen jälkeen loppukesällä jatketaan kaikilla radoilla 3 ampumakoetta. Tarkemmat ajankohdat myöhemmin.

Metsästäjätutkintokoulutus
Koulutuksia tullaan järjestämään keväällä, kesällä ja tarvittaessa vielä syksyllä.
Koulutuksista kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä toiminnanohjaajaan niin voidaan suunnitella sopivia ajankohtia.

Seurojen yhteystiedot
Mikäli seurassanne on vaihtunut puheenjohtaja tai sihteeri, pyydän ilmoittamaan uudet yhteystiedot.

Yhteistyöterveisin
Erja Kukkola, toiminnanohjaaja